Online verkopen

Succesvol online verkopen.

Webshops komen tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond. Veel shops eindigen niet succesvol. Online verkopen gaat niet alleen om de prijs of je voorraad maar het bevat veel meer belangrijke onderwerpen waarnaar gekeken moet worden om succesvol te zijn. Tevens is er voor de meeste producten erg veel concurrentie. Een niche zoeken is heel belangrijk. Jezelf onderscheiden en proberen uniek te zijn is niet makkelijk.

Adstars kan je hierbij helpen. We realiseren verkopen vanaf de eerste dag.

Wil je vrijblijvend een afspraak en de mogelijkheden bespreken? dat kan! Neem contact op via de ons contact formulier en we drinken binnenkort een kopje koffie!

Wil je graag je producten verkopen online?

Heb je al een webshop maar je behaald nog steeds niet de gewenste resultaten? Adstars helpt je hier graag mee. We hebben jarenlange ervaring met het online verkopen en we hebben de hele transformatie meegemaakt van off naar online en van indidviduele webshop naar een online platform economie en we weten goed wat wel en niet werkt. 

 

 

Wat is belangrijk als je online wilt verkopen?

  1. Service & Betrouwbaarheid
  2. Klantbeleving
  3. Kwaliteit van product
  4. Levering van product
  5. Het retour proces
  6. Prijs
 
 

Zoals je ziet is de prijs de laatste in het rijtje. Je zou toch zeggen dat dit het belangrijkste is, maar toch is dit niet zo. Klanten willen graag iets meer betalen voor een stukje service en klantbeleving. Het begint natuurlijk met je assortiment plus een makkelijke en vooral veilige manier om je bestelling te voltooien in het bestel proces. Denk hierbij aan de payement provider maar ook aan de mogelijkheden van betaling. Tegenwoordig heeft de klant een ruime keuze. Denk hierbij aan bijvoorbeeld iDeal, veilig via je eigen bank betalen of via je eigen telefoon met bijvoorbeeld Apple Pay of achteraf betalen met de snelst groeiende betaalprovider van dit moment Klarna. Daarnaast de beleving, hoe wordt er geleverd en waar zit het in verpakt. Misschien nog een persoonlijk berichtje of bedankje naar de klant of een kortingscode? De klant waardeert het als is het een klein gebaar van waardering.

1.Service & betrouwbaarheid

Hoe ben je als bedrijf of shop betrouwbaar? 

  1. Altijd duidelijk je bedrijfsgegevens vermeldende site.
  2. Deelnemen aan een keurmerk.
  3. Deelnemen aan een onafhankelijk review systeem waarbij je niets kan aanpassen maar wel kan antwoorden.Het is niet erg als je een keer een slechte review hebt. Als het maar wordt opgelost natuurlijk. 

“Klanten waarderen je als je ze ook waardeert”

2.Klantbeleving 

Wat wordt bedoelt met klantbeleving ?

De klant besteld de eerste keer iets bij jou. Die beleving is heel belangrijk en zullen ze niet snel vergeten. Je wilt natuurlijk dat klanten weer terugkomen. Hoe ziet de verpakking eruit?  Is het product juist verpakt? Wordt ik up to dat gehouden over mijn bestelling? Kan ik de klantenservice bereiken? Hoe wordt ik te woord gestaan? Enz. enz. Vaak zie je bij sommige webshops dat er lelijke verpakking wordt gebruikt met teveel plakband waardoor de klant denkt dat dit eerder is ingepakt en uitgepakt geweest. Dit is maar een klein detail.Wat voor sommige klanten belangrijk is dat is voor voor anderen weer niet belangrijk. Elke klant is uniek.

3.Kwaliteit van het product.

Waarom is dit zo belangrijk?

In Nederland is wet “kopen of afstand” van toepassing. Dit betekend dat een klant iets kan terugsturen zonder opgaaf van reden. Zoals je begrijpt als je product zodanig slecht van kwaliteit is dat het na 2 dagen al kapot gaat, dan kan de klant dit gewoon terug sturen. En de klant betaald hier niet voor.Als dit vaak gebeurt krijg je slechte reviews en zelf ook een slechte naam als shop zijnde. Tevens gaat verkopen je geld kosten i.p.v. opleveren.  Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De klant zal dan niet meer bij je bestellen.  

4.Levering van het product.

Wat bedoelen we hiermee?

Klanten kunnen tegenwoordig bij veel shops zelf kiezen wanneer en zelfs waar hun bestelling wordt geleverd. Denk hierbij aan grotere partijen als PostNL of DHL. Tegenwoordig zijn er ook kleinere partijen die dezelfde dag zelfs leveren zoals Trunkrs of BudBee. De klant is dus ook hier koning!

Dit is voor de klant erg belangrijk omdat ze niet meer afhankelijk zullen zijn van jou als verkoper en zelf bepalen wanneer de bestelling wordt geleverd.

Wel zo handig! Adstars kan u helpen om dit proces voor u te automatiseren.

5.Het retourproces 

Dit was vroeger altijd een moeilijk onderdeel van het hebben van een webshop wat veel tijd & geld kost. Maar het is wel een heel belangrijk proces. Misschien wel het belangrijkst als een klant niet tevreden is. Daarom dien je hier heel nauwkeurig mee om te gaan. Dit is erg belangrijk voor de groei van je online shop. De bezorgdiensten hebben hier al veel tools voor ontwikkeld om dit ook te automatiseren voor de klant. We kunnen je hierin adviseren.

6.Prijs

Natuurlijk is de prijs ook belangrijk als je concurrent hetzelfde artikel goedkoper heeft. Soms kan het al om een paar cent gaan als de klant afhaakt. Tenzij de bovenstaande punten bij jou veel beter zijn geregeld,want dan heb je de klant al voor jou gewonnen onkiesen ze weer voor jou!

"Klanten waarderen je als jij ze ook waardeert"